
V minulém díle jsem vám představil vizi a z čeho se skládá balíček profesionální prezentace nemovitostí. Práce realitního makléře však nespočívá pouze nachystat a prezentovat nemovitost na webové portály a sociální sítě. Je velmi důležité spolupracovat také s profesionály, kteří se postarají o marketing prodeje dané nemovitosti. Opět spolupracuji s odborníky, kteří se vyznají v dané problematice. Veškeré smlouvy nám chystá na míru advokát s advokátní úschovou, která je alfa omega bezpečného prodeje nemovitosti. Marketingový plán úspěšného prodeje vytvářím společně s našim IT oddělením.
Vezmeme to ihned z kraje a rozebereme si práci profesionálního fotografa. Proč je důležité zavolat si na focení odborníka a jak nemovitost správně nachystat.
Profesionální fotograf
Ke spolupráci jsem si vybral kolegu Ondru, který působí v realitách přes 10 let a focení nemovitostí je jeho vášeň. Jeho práce se mně velmi líbí a nedal bych na něj dopustit. Ondru jsem potkal v mých začátcích, když jsem působil jako realitní poradce ve Zlíně. S odstupem času se z nás stali dobří kamarádi a rádi spolu trávíme čas. Ondra naopak využívá mých služeb k vypracování energetických štítků, které musí být vypracovány při prodeji rodinných domů. Více se problematice věnuji zde.
Nemovitost se nejdříve musí správně vyklidit a nachystat. Důležité je nemovitost odosobnit. Co to znamená? Vyklidit celý objekt od rodinných fotografií, diplomů, vyznamenání, magnetů z lednice, suvenýrů, hygienických potřeb z koupelny, kuchyně atp. Dále je potřeba nemovitost pečlivě uklidit, abychom zaujali všechny potenciální kupující. Jakmile máme hotovo, nechám Ondru tvořit profesionální fotografie.
Proč budu nemovitost chystat na focení, když se tím nemovitost nijak nezvětší ani neroztáhne? Nemovitost chystáme z jednoho prostého důvodu. Klienty zajímá prostor dané nemovitosti. Nezajímá je, že váš syn je promovaný pedagog nebo že vyhrál v první třídě recitační soutěž. Abychom nejlépe zachytili prostor, fotograf musí použít speciální techniku „rybího oka“ nebo širokoúhlého objektivu. Je důležité, aby na fotografii byly zachyceny minimálně tři stěny. Tímto způsobem se nejlépe znázorní prostor dané místnosti. Další neméně důležitá věc je načasování. Ideální je využít vždy přírodní světlo. Nejvíce světla se zachytí pří východu nebo naopak západu Slunce.
Máme hotovo. Teď musíme vydržet, než se fotografie upraví. Nepoužíváme filtry z chytrých telefonů ani Instagramu. Fotografie, kde se střídá světlo s tmou, se musí speciálně složit z více fotek do jedné. Tomu se říká HDR fotografie, kdy uděláte tmavou, středně tmavou a světlou. Z více fotografií vznikne jedna.
Nikde není napsané, že si nemovitost nevyfotíte samostatně na telefon nebo „foťák“. Pokud chceme nemovitost prodat za vyšší cenu, je třeba využít služeb profesionála. V dnešní době prodávají emoce a z mé praxe vím, že je daleko větší pravděpodobnost prodeje za vyšší cenu, když je nemovitost zpracovaná profesionálem.
Pod článkem najdete galerii, jak by to nemělo a mělo vypadat.
CHYBY:
- špatná kvalita
- špatné světlo
- osobní věci
- ořezaná fotografie
- neuklizeno
- z fotky není jasné, o jaký prostor/předmět se jedná
SPRÁVNÝ POSTUP:
- přirozenné denní světlo
- 3 stěny pro lepší představu prostoru
- uklizená místnost
- žádné osobní věci
- profesionální úprava