
V minulém díle jsme si řekli něco o fotografiích a video prezentaci nemovitostí. Dnes si rozebereme nejmodernější nástroj profesionálních realitních poradců. Mladší generace znají z internetu 360stupňové fotografie, a především v kinematografickém a herním průmyslu je novinkou virtuální realita. Jak se dá využít při prodeji nemovitostí?
Co je to virtuální prohlídka?
Představte si dobu, kdy si nasadíte na hlavu brýle a vy si projdete 5 nemovitostí do 60 minut, které jsou od sebe vzdálené 100 km? Říkáte si, možná někdy v budoucnu. Kdepak, podobné prohlídky nemovitostí probíhají zcela běžně. Možná jste se s tím ještě nesetkali, ale v našich prezentacích je to běžná věc, především u větších nemovitostí. Matterport má větší prodejní sílu, než si myslíme.
Výhody virtuální prohlídky:
1) Oslovíme víc zájemců
Díky VP oslovíme více zájemců. Proč? Nemůžeme v tom hledat nic složitého. Mám profesionálně zpracovanou nemovitost s vymyšlenou marketingovou strategií. Díky tomu oslovíme i klientelu, která primárně nehledá dům, byt či pozemek ke koupi. Protože lidé mají rádi hezké a nové věci, častokrát navštíví náš inzerát na základě pečlivě nastavených prodejních strategií a procesů.
Díky tomu se váš byt nebo dům odliší od ostatních nabízených bytů, daleko více lidí si ho prohlédne. A to samozřejmě zvyšuje šanci na prodej.
2) Uspoříme čas
Nespornou výhodou virtuální prohlídky je úspora času nejen pro mě, ale hlavně pro kupující a prodávající. Kupující možnost si dopředu projít celou nemovitost a udělat si představu a díky tomu omezíme realitní turismus. Na prohlídku přichází lidé, kteří mají opravdu zájem. Fyzická prohlídka si totiž nějaký čas vezme, obzvlášť pokud v nemovitosti ještě bydlí původní majitel.
3) Dáme lepší představu
Obzvlášť výhodné je 3D prohlídky využívat u velkých nemovitostí. Takových, které mají hodně místností nebo několik pater a celkově jsou hodně členité a prostorné. Zájemce o koupi se tak může dobře v celé nemovitosti zorientovat, a to z papírového plánu nebo půdorysu často není vůbec snadné.
3D prohlídky pro prodávajícího
Jestli uvažujete o prodeji svého bytu nebo jiné nemovitosti, otázka samozřejmě zní: Proč využívat virtuální prohlídky?
Chcete prodat za co nejlepší cenu. A je jedno, jestli se jedná o obyčejný nebo luxusní byt, starý nebo zrekonstruovaný dům, penzion, chalupu či hotel. Díky použití 3D virtuální prohlídky v inzerci zabodujeme. Odlišíme se od ostatních podobně vypadajících nemovitostí a způsobíme zvědavost u kupujících.
Jak vzniká virtuální prohlídka
Virtuální prohlídka vzniká speciálním přístrojem, určený pouze pro tuto danou činnost. Celý proces naskenování nemovitosti trvá průběžně 2 h (záleží na velikosti). Jakmile máme naskenovaný celý dům, tak se musí jednotlivé snímky poskládat k sobě. Pokud máme hotov, vznikne pro prodej vaší nemovitosti moderní nástroj, který zatím stále mnoho prodejců nevyužívá.
Ukázka: